Πότε: 2 φορές το μήνα
Group Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη: 17:00 – 19:00 ή 18:00 – 20:00
Που: Αμερικής 20, 10671, Αθήνα
Εκπαιδευτής: Αγγελική Φράγκου
Έναρξη μαθημάτων: 01/10/2024
Σκοπός
Σκοπός του προγράμματος είναι οι εργαζόμενοι να αναπτύξουν συγκεκριμένα soft skills μέσα από την επαφή τους με τη θεατρική τέχνη.
Το πρόγραμμα Soft Skills Builders προσφέρει έναν βιωματικό και καθηλωτικό τρόπο για την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, παρέχοντας στους εργαζόμενους εμπειρίες που μεταφράζονται σε βελτιωμένες διαπροσωπικές και ηγετικές ικανότητες στον εργασιακό χώρο.
Η υποκριτική καθίσταται όχι απλά αποτελεσματική, αλλά κυρίως διασκεδαστική μέθοδος για την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζόμενων, αλλάζοντας τους ταυτόχρονα την άποψη για το ότι η εκπαίδευση δεν είναι αγγαρεία, αλλά μπορεί να είναι πραγματικά διασκεδαστική και λυτρωτική.
Περιγραφή προγράμματος
Κάθε μήνα θα αναπτύσσουμε συγκεκριμένα soft skills μέσα από τα παρακάτω:
1. Δεξιότητες παρουσίασης (Presentation Skills)
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Τοποθέτηση και σαφήνεια της φωνής: Μαθαίνουν πώς να τοποθετούν τη φωνή τους και να αρθρώνουν τις λέξεις με σαφήνεια.
Γλώσσα του σώματος: Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τη γλώσσα του σώματος για να συμπληρώνουν τη λεκτική επικοινωνία.
Αυτοπεποίθηση: Αποκτούν αυτοπεποίθηση στη δημόσια ομιλία και μειώνεται ο φόβος της σκηνής.
Εμπλοκή: Ανάπτυξη τεχνικών για να προσελκύετε και να κρατάτε την προσοχή του ακροατηρίου.
Αφήγηση ιστοριών(Storytelling): Βελτιώνετε τις ικανότητες αφήγησης ιστοριών, κάνοντας τις παρουσιάσεις πιο συναρπαστικές και αξιομνημόνευτες.
2. Ανθεκτικότητα
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια έως υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική συχνά περιλαμβάνει την αντιμετώπιση της απόρριψης και της κριτικής, απαιτώντας από τους ηθοποιούς να ανακάμπτουν και να επιμένουν. Αυτή η εμπειρία μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να μάθουν να διαχειρίζονται τις αποτυχίες στον εργασιακό χώρο.
3. Επικοινωνία
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική απαιτεί σαφή και αποτελεσματική λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία. Οι εργαζόμενοι μπορούν να μάθουν να διατυπώνουν καλύτερα τις ιδέες τους, να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τη γλώσσα του σώματος και να ακούν με μεγαλύτερη προσοχή.
4. Ομαδική εργασία
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Οι θεατρικές παραγωγές απαιτούν στενή συνεργασία με μια διαφορετική ομάδα ανθρώπων. Αυτή η εμπειρία μπορεί να μεταφραστεί σε βελτιωμένη ομαδική εργασία, καθώς οι εργαζόμενοι μαθαίνουν να συνεργάζονται αρμονικά με άλλους για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
5. Ενσυναίσθηση
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Οι ηθοποιοί πρέπει συχνά να μπαίνουν στη θέση διαφορετικών χαρακτήρων, κατανοώντας και απεικονίζοντας τα συναισθήματα και τις προοπτικές τους. Αυτή η πρακτική μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα ενός εργαζομένου να συμπάσχει με τους συναδέλφους και τους πελάτες.
6. Συναισθηματική νοημοσύνη:
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική απαιτεί βαθιά κατανόηση και έκφραση των συναισθημάτων, τόσο των δικών μας όσο και των άλλων. Αυτή η πρακτική μπορεί να ενισχύσει την αυτογνωσία των εργαζομένων, την αυτορρύθμιση, τις κοινωνικές δεξιότητες, την ενσυναίσθηση και τα κίνητρα, τα οποία αποτελούν βασικά συστατικά της συναισθηματικής νοημοσύνης.
7. Προσαρμοστικότητα
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Οι ηθοποιοί πρέπει να προσαρμόζονται σε διάφορους ρόλους, σκηνικά και απροσδόκητες αλλαγές κατά τη διάρκεια ζωντανών παραστάσεων. Αυτή η ευελιξία μπορεί να μεταφραστεί σε μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στον εργασιακό χώρο, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να χειρίζονται τις αλλαγές και τις νέες καταστάσεις με ευκολία.
8. Δημιουργικότητα:
Δυνατότητα βελτίωσης: Υψηλή
Πώς:
Απαιτεί ευφάνταστη σκέψη και την ικανότητα να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Αυτό μπορεί να ενισχύσει τη δημιουργικότητα των εργαζομένων, βοηθώντας τους να σκέφτονται έξω από το κουτί και να καινοτομούν στην εργασία τους.
9. Ηγεσία:
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια έως υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική μπορεί να αναπτύξει ηγετικές ικανότητες μέσω δραστηριοτήτων που απαιτούν ανάληψη πρωτοβουλιών, λήψη αποφάσεων και καθοδήγηση άλλων. Οι σκηνοθέτες και οι πρωταγωνιστές αναλαμβάνουν συχνά ηγετικούς ρόλους, παρέχοντας ευκαιρίες για εξάσκηση στην καθοδήγηση και την έμπνευση μιας ομάδας. Έτσι καλλιεργείται η λήψη αποφάσεων, η πρωτοβουλία και η ικανότητα να εμπνέει και να καθοδηγεί αποτελεσματικά ο leader τις ομάδες.
10.Συμπερίληψη:
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια έως υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική συχνά περιλαμβάνει τη συνεργασία με διαφορετικούς ρόλους και ομάδες πολύ διαφορετικών ανθρώπων, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον όπου η συμμετοχικότητα είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Μέσω αυτής της εμπειρίας, οι εργαζόμενοι μπορούν να μάθουν να εκτιμούν και να αξιοποιούν την ποικιλομορφία, αναπτύσσουν την εκτίμηση για την ποικιλομορφία, κι αυτό προάγει περιβάλλοντα συνεργασίας και χωρίς αποκλεισμούς.
11. Ικανότητα μάθησης
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια έως υψηλή
Πώς:
Η εκμάθηση σεναρίων και η προσαρμογή σε διαφορετικούς ρόλους απαιτεί μια συνεχή διαδικασία μάθησης. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να γίνουν πιο ανοιχτοί στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων και να προσαρμόζονται γρήγορα σε νέες πληροφορίες.
12. Επίλυση συγκρούσεων
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια έως υψηλή
Πώς:
Η υποκριτική περιλαμβάνει την κατανόηση και την απεικόνιση σύνθετων συναισθημάτων και καταστάσεων, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τις δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων. Βοηθά τους εργαζόμενους:
Ενσυναίσθηση: Να κατανοούν διαφορετικές οπτικές γωνίες μπαίνοντας στη θέση διαφόρων χαρακτήρων.
Ενεργητική ακρόαση: Να βελτιώσουν τις δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την επίλυση συγκρούσεων.
Συναισθηματική ρύθμιση: Να μάθουν να διαχειρίζονται και να εκφράζουν εποικοδομητικά τα συναισθήματά τους.
Δεξιότητες διαπραγμάτευσης: Εξασκούνται στη διαπραγμάτευση και την εξεύρεση κοινού εδάφους σε σενάρια ρόλων.
Επίλυση προβλημάτων: Αναπτύσσουν δημιουργικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων για την πλοήγηση και την επίλυση συγκρούσεων.
13. Ασυνείδητη προκατάληψη:
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια
Πώς:
Με την απεικόνιση χαρακτήρων με διαφορετικό υπόβαθρο και προοπτικές, οι ηθοποιοί μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη επίγνωση των δικών τους προκαταλήψεων. Οι ασκήσεις παιχνιδιού ρόλων και η ενασχόληση με διαφορετικές αφηγήσεις μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αναγνωρίσουν και να αντιμετωπίσουν τις ασυνείδητες προκαταλήψεις και βιωματικά να οδηγηθούν στη δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση όλων των ατόμων.
14. Επίλυση προβλημάτων
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια
Πώς:
Η ηθοποιία προϋποθέτει να βασίζεται κανείς στα πόδια του και να αυτοσχεδιάζει λύσεις όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχει σχεδιάσει στη σκηνή. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να γίνουν πιο επιδέξιοι στην επίλυση προβλημάτων δημιουργικά και αποτελεσματικά.
15. Διαχείριση αλλαγών
Δυνατότητα βελτίωσης: Μέτρια
Πώς:
Η υποκριτική περιλαμβάνει συχνά συχνές αλλαγές, όπως νέους ρόλους, σενάρια και κατευθύνσεις. Αυτή η εμπειρία μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να γίνουν πιο άνετοι με τις αλλαγές και να διαχειρίζονται καλύτερα τις μεταβάσεις στο χώρο εργασίας.
H υποκριτική μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις κοινωνικές δεξιότητες των εργαζομένων, ιδίως σε τομείς όπως: δεξιότητες παρουσιάσεις, ανθεκτικότητα, επικοινωνία, ομαδική εργασία, ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη, προσαρμοστικότητα, δημιουργικότητα, ηγεσία, συμπερίληψη, ικανότητα μάθησης, επίλυση συγκρούσεων, ασυνείδητοι προκατάληψη, επίλυση προβλημάτων, διαχείριση αλλαγών.